روز عرفه( زیر باران عرفه)




باز این اشک است که از جاده‏هاى دل مى‏گذرد و در کویر نیاز ساکن مى‏شود . دوباره کبوترهاى محرم خیال، با خاک عرفات، تیمم مى‏کنند . نمى‏دانم! اما هر چه هست من زائر کوى حسینم . مى‏خواهم با زمزمه‏هاى حسینى در صحراى عرفات، محرم درگاه خدا شوم، زیر باران عرفه ...

احسان دیرینه تو را قرن‏ها و سال‏هاست مردمان شناخته‏اند . تو همانی که کاروان را براى نجات یوسف فرود آوردی تا از چاه به جاه رسانى‏اش و از بندگى به سلطنت . چشم سپید یعقوب را به دیدار یوسف روشن کردى! اى یاور ایوب که بلا و رنج و سختى را از او دور کردى! اى آن که دستان ابراهیم را از ذبح اسماعیل نگاه داشتى، تا وعده‏ات تحقق یابد! اى اجابت کننده دعاى زکریا! اى آفریننده یحیى! اى حامى یونس! که او را از شکم ماهی نجات دادی.  تو را مى‏شناسم . اى آن که به امر خود، دریا را براى بنى‏اسرائیل شکافتى و فرعون و لشکرش را در گرداب قهر خویش غرق نمودی! تو را مى‏شناسم . این را نیز مى‏دانم که اگر بنده‏اى نافرمانى کند، عزلش نمى‏کنى . مگر نبودند ساحران که سال‏ها غیر تو را پرستیدند و فرستادگان تو را تکذیب کردند، اما تو با آیه لطیف هدایت، از هر چه جهالت رهایشان کردى و به سمت نور رهنمایشان شدى، آى اى خدا اى بدیع بى همتا، اى پاینده بى‏مثال، اى عالمى که به هر کس به قدر گنجایشش، بخشیدى . من اکنون زیر باران عرفه، زمزمه‏هاى حسین (علیه السلام) این بنده عاشق تو را زمزمه مى‏کنم . او که تو را با واژه‏هاى آسمانى اشک مى‏خواند و با تمام بزرگیش چه خاشعانه با تو سخن مى‏گوید . این همان آغاز کربلایى ‏شدن است ...

مهربانا! خطاهایم بزرگ شد و رسوایم نکردى . گناهانم را دیدى و پوشاندى .

اى لطیف! خرد بودم و ضعیف، روزى‏ام دادى و نگاهم داشتى . بزرگ شدم! هنوز نمى‏توانم نعمات تو را شماره کنم . اى که بى‏منت عطا مى‏کنى؛ آن ‏گونه که من در آیینه دلم لطف و احسان تو را مى‏بینم و تو در آیینه کردار من جرم و عصیان را . با این‏ همه گنهکارى راهنمایم شدى به سوى ایمان . هر چند هنوز در شکر این همه احسان ناتوان بودم، بیمار شدم، خواندمت؛ درمان کردى . عریان بودم، پوشاندى‏ام . گرسنه بودم، سیرم کردى . تشنه بودم، از تو سیراب شدم . ذلیل بودم، عزیزم کردى . غریب بودم، آشنایم نمودی . مسکین بودم، توانگرم ساختى . و خود کریمانه، احسان آغاز نمودى . پس به راستى که حمد و سپاس براى توست! اى خداى بى‏همتا! لب‏هایم اکنون با طراوت دعا ترنم گرفته‏اند . چشمانم در بارش توبه، امان از دست داده‏اند . دل بى‏قرار عرفات حسین (علیه السلام) شده است! یا قدیم الاحسان ما را بیامرز و دعاهایمان را مستجاب گردان که جز تو کسی را نداریم و چشم امیدمان به درگاه تو که کریم و رحیم هستی؛ می باشد.

نظرات 11 + ارسال نظر
پاسداران پنج‌شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 10:10 ب.ظ http://pasdaran.persianblog.com

بسم الله . با معرفی از سوی طراح قالب با این صفحه اسنا شدم . زیبا و پرمحتو است و انشاء الله هر روز از دیروز بهتر. یا حق.

پاسداران پنج‌شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 10:12 ب.ظ http://pasdaran.persianblog.com

بسم الله . و عرفه امثال بسیار برایم عاشقانه تر بود. خدایا هر روزمان را از دیروز به قرار ده . یا حق .

یاس جمعه 2 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 01:08 ق.ظ http://harimeyas.persianblog.com

سلام
تو این روزها مارو از دعای خیر فراموش نکن
عیدت هم مبارک
یا علی

امید جمعه 2 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 01:13 ق.ظ http://etresib.persianblog.com

سلام . چه وبلاگ زیبایی دارید . خوشحال میشم تشریف بیارین

بهشت شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 06:14 ق.ظ http://sahrayeeshgh.persianblog.com

بنام خدا سلام بزرگوار طاعاتتون قبول...به خدا شرمنده گل روی ما شدم این مدت نمی دونم چرا صفحات رو نمی تونستم باز کنم...ولی چشم از این به بعد بیشتر مزاحم میشم...در پناه حق باشید...ی علی

فرزانه شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 01:57 ب.ظ http://aftabepaeez.persianblog.com

سلام خیای قشنگه به من هم سز بزن

منتظرالمهدی شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 03:10 ب.ظ http://www.ImamAlmahdi.Persianblog.Com

بسم رب المهدی ارواحنا فداه .
داداشی گلم سلام .... عیدت مبارک .... مطلبی که نوشتی خیلی خیلی زیباست ..... دستمریزاد ...... انشاالله خدا بهتر از اون چیزهایی که خواستی بهت عنایت کنه ....... در پناه خدا باشی .... یا علی مدد.

محسن شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 07:57 ب.ظ http://sniper.blogsky.com

سلام عزیز
اول اینکه این قلب بسیار زیبا و تماشایست .
دوم اینکه اگه ریزه پایتان را نگاه کنید . بنده ی حقیر را خواهید دید .
سوم اینکه به علت یک سری مشکلات نتوانستم دست بوس برسم .
چهارم اینکه التماس دعا دارم از شما و همه ی دوستان
پنجم اینکه پیشاپیش عید سعید غدیرخم . عید ولایت را بر شما و تمامی عالمیان . چه مسلم چه غیره تبریک می گویم .
زیرا مولا نه تنها برای ما مسلمین است بلکه برای کل خلایق است
یا علی
خدا حافظ و نگه دار شما باشد انشاالله

سرخ شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 09:49 ب.ظ http://www.sorkh.blogsky.com

سلام منتظر کوچک. خوبی؟ آقا ما رو شطرنجی کنین؟! شرمنده ام به مولا. آخه می دونی که الان فصل امتحاناس و رو این حساب به هیچکی نمی تونم سر بزنم. ببخشید.

راستی پسر عجب قالبی ساختی. خیلی توپپپپپه . امیدوارم همیشه موفق باشی.
و یه توصیه هم به عنوان رفیقت:
هیچوقت مایوس نشو و همیشه امیدت به آقا امام زمان باشه.
امیدوارم با وبلاگت تا ظهور امام زمان سالم و زنده و پیروز زیر سایه مبارک آون حضرت باشی.

یا علی مدد

حسین اسماعیلیان یکشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 12:44 ق.ظ

بی ساکسس مستر سجاد.یر وبلاگ ایز وری بیوتیفول. ایتس وری پراید فر می دت یو هو ا وبلاگ .ای لایک یو.*
هو ا نایس تایم٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
بابای٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳

یاس دوشنبه 5 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 07:23 ب.ظ http://harimeyas.persianblog.com

بدون ذکر تو حسین زندگیمون صفا نداشت
زمین که دیوونه میشد اگر که کربلا نداشت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد