محرم که می شه...

 

 بسم الله الرحمن الرحیم

اول این مطلبم این ایامو به شما تسلیت می گم. بعد می خواستم به مناسبت محرم یه سایت که نه یه هدیه ای از یه سایت و بهتون معرفی کنم که خیلی در زمینه امام حسین و عاشورا به دردتون می خوره. حتما ببینید. شما با کلیک بر روی عکس پایین می تونید وارد اون سایت یا همون هدیه بشید.



بدرقه محرم

اشک در چشمان آسمان حلقه زده است . سال‏هاست زمین بغض خود را فرو مى‏خورد و درونش پر از آتش است . فقط تلنگرى دیگر باعث فوران این بغض فروخورده خواهد شد . فراتش از شرم به سرعت مى‏دود تا نگاهش به نگاه علقمه گره نخورد و هرآنچه در ساحل دیده فراموش کند . هنوز بوى دود از خاطره بیابان به مشام مى‏رسد . دل به بدرقه محرم مى‏آید!

ظهرها خورشید از بهت، خیره خیره به زمین مى‏نگرد . انگار بعد از این سال‏ها هنوز روز واقعه را باور نکرده است . عصر که مى‏شود آن‏قدر تلخ نگاهش را از روى زمین بر مى‏دارد که اندوهش در هواى غروب منتشر مى‏شود . این‏جا هر روزش روز واقعه است . این‏جا هنوز گوش بیابان از نداى «هل من ناصر ینصرونى‏» زنگ مى‏زند و پشت زمین «انکر ظهرى‏» تیر مى‏کشد . در شیار ذهن هر نخل بر ساحل علقمه صداى فریاد «یا اخا ادرک اخا» حک شده است . این خاک هنوز بوى یاس مى‏دهد . گوش هنوز در حسرت شنیدن آخرین «لاحول ولا قوة الا بالله‏» وامانده است . به هرکجا بنگرى تکثیر «هیهات من الذله‏» را در ذرات وجود حس خواهى کرد .

صداى زنگ کاروان آفتاب به گوش مى‏رسد . هرسال خاطره یک کاروان به این صحرا قدم مى‏گذارد . محرم که مى‏شود کاروان غم به دل اهل زمین و آسمان کوچ مى‏کند .

محرم که مى‏شود ...

نظرات 5 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 07:40 ب.ظ http://imamalmahdi.persianblog.com

*

کوچه های دل یکشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 07:57 ب.ظ http://koochahayedel.persianblog.com

یک خیابان کرده مجنونم تو میدانی کجاست /آن خیابان کوی جانان قطعه ای از کربلاست / یک خیابان دل ربوده از تمام عاشقان / هست جای پای مولا مهدی صاحب زمان / یک خیابان گشته منزلگاه جبریل امین /یک طرف ایستاده زهرا یک طرف ام البنین / یک خیابان گشته تنها جلوه گاه عالمین / یک طرف قبر ابوالفضل یک طرف قبر حسین / یک خیابان را صفا و مروه میدانیم و بس / یا حسین گوئیم و یا عباس ما در هر نفس / جای جای این خیابان جای پای زینب است / پر فضای آن خیابان از صدای زینب است

پونه دوشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 09:03 ق.ظ http://po0neh.blogsky.com

سلام
خیلی وبلاگت زیباست
موفق باشی

المیرا دوشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 09:10 ق.ظ http://www.asemoun-hasty.blogsky.com

باز محرم شدو دلها شکست
از غم اکبر دل لیلا شکست
پیشم بیا

علیرضا دوشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 01:03 ب.ظ http://champions.blogsky.com

اگه من رها کنی کسی برام نمیمونه
هه درا بسته بروم غیر در همین خونه
از لطفت متشکرم ....اجرت با اقا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد