گفتگو با یک نسل سومی ( به مناسیت ۲۶ بهار آزادی)


                                 حتماْ بخوانید و بعد نظر دهید

گفتم: که هستی و از کدام نسلی؟

گفت: جوانی از نسل آزاد !

گفتم: اسمت چیست ؟

گفت: تو شناسنامه حسین, اما مایکل صدام می کنند.

گفتم: چرا مایکل؟

گفت: دوست دارم, جدیده, امروزیه

گفتم: نام حسین را کی برات انتخاب کرده

گفت: مادر بزرگم, خیلی پیره.

گفتم: نام حسین تو را به یاد چه چیزی می اندازد؟

گفت: گریه و زاری و دو روز تعطیلی !

گفتم: حقیقت حسین همین است؟پس چرا سیاه پوشیدی !

گفت: دوستانم همه سیاه پوشیدن !

گفتم: چطور عزاداری می کنید ؟

گفت: من ارگ می زنم !

گفتم: از اسلام چی می دونی ؟

گفت: چیزایی مثل مسجد و روضه و گریه

گفتم: نشانه اسلامت چیست ؟

گفت: تو شناسنامه ام با خط زیبایی نوشتن.

گفتم: مذهب چی ؟

گفت: یعنی چی, مسلمونم دیگه !

گفتم: از فرهنگ چی می دونی؟

گفت: منظورت آثار باستانیه !

گفتم: و خیلی چیزای دیگه !

گفت: فرهنگ ما خیلی قدیمیه. ما چیزای جدیدی می خواهیم.

گفتم: چه چیزهای جدیده ؟

گفت: رمّان های عشقی, جاز و رپ ....

گفتم: جلال آل احمد کیست ؟

گفت: نمی دانم شاید یکی از میاد ین میوه فروشی در تهران.

گفتم: از فرهنگ غرب چی می دونی ؟

گفت: خیلی چیزها, آزادی روابط دختر و پسر و مد, لباس و مو

گفتم: دیگه چی ؟

گفت: فیلمهای جذاب, شوهای خارجی و محبت به حیوانات

گفتم: علم و تکنولوژی چی ؟

گفت: با پول میشه تکنولوژی را خرید اما عشق رو نه !

گفتم: از قبل از انقلاب چی می دونی ؟

گفت: می گن مردم تو رفاه کامل بودن !

گفتم: چه کسانی اینها رو می گن.

گفت: بابام, مامانم, دایی هام, همه... !

گفتم: دیگه چی می گن ؟

گفت: می گن مردم خیلی آزاد بودن !

گفتم: دیگه چی می گن ؟

گفت: از جنسهای آمریکایی, از خود آمریکایی ها و محبتهایشان!

گفتم: از کاپیتولاسیون, حق توحشها, مستشارهای نظامی چی ؟

گفت: برای خدمت کردن به ما اومده بودن !

گفتم: از فسادها , مشروب فروشیها ... چی ؟

گفت: فساد یعنی چی, مردم آزاد بودن !!

گفتم: از شکنجه ها, اعدامها, تبعیدها چی ؟

گفت: خیلی هاش دروغه, اگر هم بوده برای کسب قدرت بوده.

گفتم: از انقلاب چی می دونی ؟

گفت: منظورت میدون انقلابه, نوار و عکس جدید, از اونجا می گیرم.

گفتم: از جنگ, شهدا چی ؟

گفت: شلوغی, ویرانی, کشتار

گفتم: از رزمندگان چی می دونی؟

گفت: می گن جزوات کنکورش عالیه !

گفتم: حرفت تو زندگی چیه ؟

گفت: این دو روز دنیا را باید عشق کنیم, باید خوش بگذره.

گفتم: چه وقت به آدم خوش می گذره ؟

گفت: وقتی آدم آزاد باشه !

گفتم: آزادی یعنی چی ؟

گفت: یعنی اینکه من هر کاری که عشقم کشید انجام بدم !

گفتم: هر کاری حتی قتل و تجاوز ؟

گفت: البته کمتر پیش میاد ولی ممکنه !!

گفتم: چرا گفتی دو روز دنیا ؟

گفت: خب هر چی هست تو همین دو روزه دیگه.

گفتم: پس آخرت چی ؟

گفت: کی اومده از اونجا !

گفتم: نظرت در مورد ازدواج چیه؟

گفت: نیازی نیست خودم رو زندانی می کنم همه چیز فراهمه !!

گفتم: چرا زندانی ؟

گفت: خوب آدم محدود میشه, ولی بعد از چهل سالگی بد نیست !

گفتم: در مورد خانواده, پدر, مادر چی میگی ؟

گفت: فقط تا هیجده سالگی!

گفتم: بعد از اون چی ؟

گفت: رهایی.

گفتم: از هنر بگو.

گفت: فقط سینما آن هم نوع هالیودیش !

گفتم: از ورزش بگو!

گفت: فقط فوتبال اون هم بایرن مونیخ

گفتم: دیگه چی ؟

گفت: از تیپ باتیستوتا خوشم می یاد.

گفتم: بزرگترین آرزوت توی دنیا چیه ؟

گفت: هجرت !

گفتم: از کجا به کجا؟

گفت: از اینجا به اروپا یا آمریکا !

گفتم: هدفت ؟

گفت: عشق و حال

گفتم: تا کی ؟

گفت: تا ابد.

نظرات 8 + ارسال نظر
فراز سه‌شنبه 20 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 08:13 ق.ظ http://www.free-down.blogsky.com

سلام.حالتون خوبه ؟ خیلی ممنون که به وبلاگ من سرزدید .بله شماهم ئاقعا وبلاگ خیلی خوبی دارید .موفق باشید .خداحافظ.

علی وثوق سه‌شنبه 20 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 11:50 ق.ظ http://alivosogh.blogsky.com

سلام با بلاگت کلی حال کردم میشه لینک یا لوگو من بزاری
مرسی

مهران سه‌شنبه 20 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 11:54 ق.ظ http://azadikhah.blogsky.com

سلام

[ بدون نام ] سه‌شنبه 20 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 02:47 ب.ظ

علیرضا چهارشنبه 21 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 01:42 ب.ظ http://champions.blogsky.com

سلام لینک ما رو تو وبلاگ خوبت بگذاری ممنون میشم

منتظرالمهدی جمعه 23 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 10:01 ب.ظ http://imamalmahdi.persianblog.com

بسم رب الحسین (ع) ... سلام بر داداشی گل خودم *منتظر کوچک*... مطلب جالبی نوشتی ... یه واقعیت تلخ و بی نهایت تاسف آور ... فقط یه سوال ... به نظر تو مقصر کیه؟ ... تو خودتم از نسل سومی ... تو همین جامعه هم زندگی میکنی ... ولی دنیای تو با دنیای این نسل سومی که باهاش مصاحبه شده یک دنیا متفاوته .... فقط کافیه به تو یه کلمه بگم ((حسین)) تا در موردش یه عالمه حرف بزنی ... خودشم با عشق ... /// التماس دعا برای فرج /// یاعلی.

امید عرب یکشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 09:14 ق.ظ http://www.tur2.com

سلام دوست من در حال وبگردی بودم که با وبلاگ شما آشنا شدم . تبریک میگم وبلاگ جالبی دارید. برای شما آرزوی موفقیت میکنم.

طیبه چهارشنبه 5 اسفند‌ماه سال 1383 ساعت 03:28 ب.ظ http://tanhatarin-adam.persianblog.com

سلااااااااااااااام ... خسته نباشی پسر کوچک و قهرمان ... به قول معروف ای ول داداش ... به ما سر بزن ... خوشحال میشیم ... تبادل لینک هم افتخاره ... خوش و شاد و پیرزو باشی ... در پناه خداوند مهربان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد